"Éreztem, ahogy a föld megremeg alattunk, aztán egy félelmetes dördülés hallatszott" - mesélte a szolnoki buszbaleset egyik sérültjének hozzátartozója.


A láncfűrész zúgása betölti a levegőt a szolnoki gimnázium előtt, ahol reggel 8 óra tájban egy busz a körforgalom ívéből kisodródva nekicsapódott az épület falának. A Credo jármű a gimnázium előtti lejtőn száguldott át, majd egy fának ütközött, ami talán végül a szerencsét hozta magával, hiszen ezzel jelentősen lelassította a járművet, így a falban nem keletkeztek komolyabb károk. A gimnázium diákjai és dolgozói közül senki sem sérült meg, azonban a buszon utazó 23 ember közül többen megsérültek. A mentőszolgálat gyors reagálásának köszönhetően két mentőhelikopter is a helyszínre érkezett, de végül sérült nélkül távoztak.

- Mi az egészből szinte semmit nem hallottunk, csak azt láttuk, hogy megérkeznek a tűzoltók és a mentők - mesélte a gimnázium két dolgozója az ablakból figyelve, ahogy a műszaki mentők kivonszolják a buszt a járdára. - Nekirohant a falnak, az ablak is megrogyott, alá is kell majd dúcolni - mondták, hozzátéve, hogy a mai ünnepség után az összes gyereket hazaküldik és be is zár az iskola.

A suli mellett a járdán figyelte a fejleményeket egy férfi: ahogy mesélte, azért jött el, mert a menye is a buszon utazott, ő is a sérültek közt van.

- Délelőtt hívott, hogy menjünk érte a kórházba, a sürgősségi osztályon van - mesélte lapunknak névtelenséget kérő férfi. - A bokája megsérült, és a karja is fáj, van néhány zúzódása, de ő a könnyebb sérültek közé tartozik. Tudomásom szerint van valaki, aki életveszélyes állapotban van. A menyemnek az volt a szerencséje, hogy állt és tudott kapaszkodni. Akik ülve utaztak, sajnos sokkal rosszabbul jártak, mint egy rongybaba, amikor előre estek.

A buszon ülő nő élénken mesélte apósának, hogy az utazás során először egy hirtelen rázkódást tapasztaltak, amit talán az okozott, hogy a jármű felugrott a járdaszegélyre. Ezt követően egy döbbenetes csattanás hallatszott, és hirtelen mindenki össze-vissza repült a busz belterében.

A busz sofőrje több, mint rutinos volt a szakmájában, sok éve vezetett már.

- Csak egy év van hátra a nyugdíjazásáig, igazi szakember volt - mondta a sofőr korábbi kollégája, Tóth Árpád, aki maga is több mint 2 millió kilométert tett meg baleset nélkül. - Még nem tudjuk pontosan, mi történhetett, de talán a legvalószínűbb magyarázat az, hogy rosszul lett. Bálint teljesen jártas volt ezen az útvonalon, így esetleg műszaki hiba is közrejátszhatott.

Az első hírekben felmerült az is, hogy fékhiba miatt sodródott ki a busz a körforgalomból, a helyszínen jártunkkor viszont kiderült, hogy működik a fék: ahogy a vontatóból levegővel engedték tele a rendszert, a fék úgy tűnt, hogy rendesen fogott.

- Ezeken a buszokon ráadásul háromkörös fékrendszer van, hogy minden hasonló helyzetben biztosan meg tudjanak állni - mondta még Tóth Árpád.

A 9-es vonalon közlekedő Credo busz, az online források szerint, már 2009 óta szolgálja az utasokat a Volánbusz flottájában.

Related posts