A Hónap Mérnöke számos hídszerkezet megvalósításában játszott kulcsszerepet, összesen száz híd építésében járult hozzá szakértelmével és innovatív megoldásaival.


Csikós Gábor, a júniusi Hónap Mérnöke, pályafutása kezdetén a prémium autómárkák világában dolgozott, ahol értékes tapasztalatokat szerzett. Ezt követően számos izgalmas projektben vett részt, beleértve hidak, alagutak, nagyméretű darurendszerek és kulcsfontosságú acélszerkezetek gyártását. Munkássága révén hozzájárult a mérnöki tudományok fejlődéséhez és a nagy léptékű építkezések sikeréhez.

A Duna Group az elmúlt évek során jelentős tapasztalatokat szerzett a lengyel építőiparban, köszönhetően a WKS Duna Polska acélszerkezeteket gyártó vállalatának, amely már régóta a cég portfóliójának része. Csikós Gábor, a leányvállalat vezetője, a június hónap mérnöke címet is elnyerte, és a magyarepitok.hu-nak adott interjújában pályafutásának sokszínűségéről és inspiráló tapasztalatairól számolt be.

Tapasztalatot szerzett egy amerikai multinál is, ahol menedzsmentet tanult, majd a vegyiparban és olajiparban dolgozott külföldön, többek között Norvégiában is.

A WKS Duna Polska egy új korszakba lépett, amikor a közelgő csőd fenyegetése alatt magyar kézbe került. Az elavult, szocialista időszakra jellemző működési kultúra helyett a vállalat a modern autóiparban elterjedt LEAN-módszereket alkalmazza. Ennek a megközelítésnek a lényege, hogy kizárólag az ügyfél által értékelt tevékenységekre összpontosítanak, ezzel csökkentve a veszteségeket és a hibák számát. A cég azóta sikeresen kialakította saját, önálló működését, amely átlátható és ellenőrzött folyamatok révén biztosítja a hatékonyság fenntartását.

A modernizáció része volt a gyártási eszközök fejlesztése, például nagy kapacitású daruk beszerzése, amelyek lehetővé teszik a nagyobb méretű hídelemek gyártását és a helyszíni szerelés egyszerűsítését. A cég termékei főként hídszerkezetek, de darukat, alagutakhoz való acélszerkezeteket is gyártanak.

Számos impozáns híd megvalósításában vettünk részt, köztük a komáromi Duna-híd, az M44-es tiszaugi közúti átkelő, a Déli Összekötő Vasúti Híd, valamint a paksi Tomori Pál híd. Most pedig büszkén jelenthetjük, hogy a mohácsi Duna-híd építkezésénél is ott vagyunk. Ez a 100. híd, amelynek kivitelezésében közreműködünk! Ezen kívül a Tisza-tó kerékpáros útvonalának, valamint az M4-es és M44-es gyorsforgalmi utak számos hídszerkezetét is mi terveztük és gyártottuk.

„A szakma számomra egyszerre öröm és kihívás” – emelte ki Csikós, aki hangsúlyozta, mennyire fontos számára, hogy az idősebb generációktól szerzett tudását és tapasztalatait megossza a fiatal mérnökökkel.

Related posts