Az Opel ikermárkája bemutatta legújabb sportfurgonját, amely a dinamikus dizájn és a praktikum tökéletes ötvözésével lép színre. Ez a jármű nemcsak a teljesítményre, hanem a kényelemre és a sokoldalúságra is hangsúlyt fektet, így ideális választás lehet a

Bár a Stellantis csoport furgonjai alapvetően hasonló dizájnnal bírnak, a vállalat lehetőséget ad az egyéni megoldásokra. Ennek jegyében a brit Vauxhall bemutatta a Vivaro GS sportváltozatát, amely különleges karakterével kiemelkedik a tömegből.
A Vauxhall márkát régóta úgy emlegetjük, mint az Opel angliai, jobbkormányos megfelelőjét. Ez a megállapítás nagyrészt helytálló, de a brit autógyártóknak megvannak a maguk elképzelései – sőt, gyakran gyorsabban valósítják meg ezeket, mint az Opel vagy bármelyik frissen csatlakozott testvérmárkájuk a Stellantis-csoporton belül.
A Vauxhall most először mutatta be a sportváltozatát az EMP2 padlólemezre épülő középkategóriás furgongenerációhoz, amely magában foglalja a Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo és Opel/Vauxhall Vivaro modelleket, valamint a Toyota Proace-t, mint külső partner termékét.
A klasszikus GS modelljelzéssel azonosított variáns első lökhárítóját diszkrét légterelő perem díszíti, a küszöbök látványát dinamikusan megformált betét erősíti, míg hátul a visszafogottan átrajzolt lökhárító szinte észrevétlen marad a zongoralakk tetőszárny árnyékában.
A keréktárcsák 18 colos, Y-küllős kialakítással rendelkeznek, és ezeket kifejezetten nagy teherbírású Nankang sportabroncsokkal látták el, hogy optimalizálják a teljesítményt és a stabilitást.
Az utastérben a rendkívül tartós, fakulás- és kopásálló szintetikus bőr borítja az üléseket, amelyek piros öltésekkel és a felületbe mélyen nyomott GS logóval emelik ki a stílust. A kényelem érdekében a perforált felületek passzív szellőzést kínálnak, így minden utazás élvezetesebbé válik.
A sportfurgon kétféle, dobozos kivitelben érkezik, és választhatóan dízel vagy elektromos hajtáslánccal is rendelkezik. A dízelmotorok 145 vagy 180 lóerős teljesítménnyel bírnak, és hatfokozatú kézi, vagy nyolcfokozatú automata váltóval működhetnek. Ezzel szemben a Vivaro Electric GS a 75 kWh-s akkumulátorral és a 136 lóerős villanymotorral ötvözi a környezetbarát megoldásokat a modern teljesítménnyel.
A Vivaro GS modellcsalád gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséget kínál, ám a legfontosabb az volna, hogy az ötletet a többi márka is felkarolja a Stellantis-univerzumban, és így a kontinentális Európában (akár Magyarországon) is elérhetővé válnának a sportos kivitelű áruszállítók.