Spanyol Nagydíj: A dobogósok véleményei | M4 Sport A Spanyol Nagydíj izgalmas pillanatait követően a dobogós helyezettek megosztották gondolataikat a versenyről. A verseny során tapasztalt kihívások és sikerek tükrözik a csapatok és pilóták kemény munkáj


Oscar Piastri vezetésével kettős győzelmet szerzett a McLaren Barcelonában, az őrült hajrá után pedig Charles Leclerc ért célba harmadikként, aki maga mögé tudta utasítani Max Verstappent, aki az utolsó biztonsági autós fázisig űzte-hajtotta az élen állókat. Nézzük, hogyan értékelt az első hármas a leintést követően!

"Egy kicsit meglepő volt, hogy Max három kiállással számolt és nem is működött olyan rosszul a taktika, de igazából olyan jól sem. Nagyon jó hétvégét zártam, remek volt a tempó, kellett ez az eredmény! Büszke vagyok a munkára, amit a hétvégébe tettünk. Az első edzés nem volt a legjobb, de szép lassan minden összeállt. Monaco után nagyon jó volt, hogy el tudtam érni egy ilyen eredményt. Nem panaszkodom az eddigiekre, jó évet futok! Ez is egy olyan hétvége volt, amiben mindenki bízik, amikor mindent jól hajtunk végre. Jó az autó és az ilyen futamok mindig élvezetesek. Hálás vagyok ezért a csapatnak. Köszönöm a szurkolóknak is, akik szép számmal jöttek el a helyszínre. Láttam, hogy (Nico) Hülkenberg végül hatodik lett, ami lenyűgöző, gratulálok neki. Az újraindítás nekem nem volt rossz, jól időzítettem, de a gumik nem voltak a legjobb állapotban. De aztán ahogy megszoktam, milyen a tapadás alacsony üzemanyagnál, sikerült jól menedzselni a futam végét."

Lando Norris a McLaren színeiben a második helyen végzett.

Oscar lenyűgöző teljesítményt nyújtott a verseny során, és őszintén szólva, nem igazán volt esélyem arra, hogy megelőzzem. A futam hosszú volt, és a végén bármilyen fordulat bekövetkezhetett volna... a biztonsági autó újraindításakor épp mellette haladtam el. Ennek ellenére rendkívül izgalmas versenyt futottunk, és ez a dupla győzelem valóban fantasztikus eredmény a csapat számára.

Charles Leclerc a Ferrari színeiben a dobogó harmadik fokára lépett.

A verseny végén Maxszal vívtunk a pályapozícióért, és az volt a célunk, hogy kihasználjuk a szélárnyékot az előttünk haladón. Nem akartam azon az oldalon haladni, ahol a pálya piszkosabb volt, így egy kicsit balra tereltem őt, ami miatt összeértünk, de szerencsére nem lett belőle következmény. Nagyon örülök ennek az eredménynek! Tegnap az időmérőn áldozatokat hoztam, hogy a versenyre kedvezőbb gumikiosztást érjek el, és ez végül megtérült. Nem számítottam rá, hogy így alakul, de alaphelyzetben negyedik lettem volna; a biztonsági autó viszont szerencsét hozott, így végül a dobogón találhattam magam. Amikor a mérnököm jelezte, hogy Max kemény gumikat kapott, nagyon bizakodó lettem, mert tudtam, hogy ezen a pályán azok nem teljesítenek jól. Egy jól időzített újraindítás kulcsfontosságú volt, és szerencsére minden a tervek szerint alakult.

Related posts