Egyre inkább visszavonják az amerikai nagyvállalatok a pride események támogatását.

A multinacionális óriáscégek egyre inkább visszavonják támogatásukat a pride-felvonulásoktól az Egyesült Államokban - számolt be erről a The Wall Street Journal (WSJ) online kiadása. Az elmúlt időszakban több nagy népszerűségnek örvendő vállalat, mint például a PepsiCo, Nissan, Citigroup, Mastercard, Anheuser-Busch, Comcast és a PwC, döntött úgy, hogy nem állítja többé pénzügyi erőforrásait a melegfelvonulások mögé.
A Wall Street Journal elemzése alapján a multinacionális cégek döntése, hogy visszafogják a pénzügyi támogatásaikat, elsődlegesen gazdasági okokra vezethető vissza. Ugyanakkor a háttérben politikai motivációk is állnak. Számos vállalat attól fél, hogyha továbbra is jelentős összegekkel támogatják a melegfelvonulásokat, akkor a Trump-adminisztráció fokozott figyelmének célkeresztjébe kerülhetnek.
John Paul Rollert, a Chicagói Egyetem oktatója úgy véli, hogy a multinacionális vállalatok aggódnak a reputációjuk miatt, amikor attól félnek, hogy a jelenlegi kormányzati intézkedések fokozhatják a nyomást a Pride mozgalom támogatása kapcsán.
- nyilatkozta a pénzügyi elemző.
A Wall Street Journal több cégtől is érdeklődött a lépés hátteréről, de a válaszok meglehetősen szűkszavúak voltak. A Mastercard pénzügyi szolgáltató például megerősítette, hogy nem folytatja a New York-i éves pride-felvonulás platina szintű szponzorálását, ám a döntés okait nem részletezték.
- tájékoztatta a vállalat válaszában.
A Nissan szóvivője a marketing- és értékesítési kiadások szélesebb körű felülvizsgálatával magyarázta a pride támogatások felfüggesztését.
Eve Keller, az amerikai Pride Szövetség elnöke számos tényezőt emelt ki a multik kivonulásának hátterében. Véleménye szerint a legfőbb ok a "sokszínűségi, méltányossági és befogadási" (DEI) programokra nehezedő politikai nyomás, amely a vállalatok működését befolyásolja. Emellett a Donald Trump amerikai elnök által bejelentett vámintézkedések is hozzájárultak a gazdasági környezet bizonytalanságához, ami szintén szerepet játszik a cégek döntéseiben.