Racing Bulls: Nincs titok abban, hogy a Red Bulltól szerezzük be az alkatrészeket | M4 Sport

A Racing Bulls csapatának vezetője, Laurent Mekies, továbbra is megdöbbent az ellenfelek kritikáin. Szerinte teljesen normális, hogy a szabályok keretein belül több alkatrészt is átvállalnak a Red Bulltól, és nem lát semmi rendkívülit ebben a gyakorlatban.
Az idei F1-es szezon során a bikások két csapatának együttműködése újra szorosabbra fűződik, hiszen a Racing Bulls a Red Bulltól szerzi be a sebességváltót, valamint az első és hátsó felfüggesztést is. Ez a lépés nem mindenki tetszését nyeri el, hiszen néhány rivális továbbra is kétkedve figyeli a helyzetet.
Akárcsak 2024-ben, amikor hetekig téma volt az, hogy az anyacsapat ismét közeledik az akkor még VCARB néven futó alakulathoz. Mivel a testvércsapat teljesítménye elmaradt a vártól - főleg attól, amit egyesek az együttműködés hatására jósoltak neki - a téma elcsendesedett, majd ismét előjött, amikor a Haas folyamatosan javított eredményein.
Ennek oka, hogy az amerikai csapat üzleti modellje is egyedi; nagyban támaszkodnak ugyanis a Ferraritól vásárolt alkatrészekre. Egyes riválisok ezzel kapcsolatban felvetették, idővel meg kellene akadályozni, hogy a partnercsapatok ilyen komoly egységeket vegyenek át a gyártóktól.
Laurent Mekies ezeket a kritikákat továbbra sem érti és igyekszik rámutatni, hogy az eredmények is őt igazolják, hiszen egyik csapat sem ugrott előre az együttműködéseknek köszönhetően. "A tavalyi év elején elég nagy felhajtás volt, és egyesek szerintem úgy érezték, van ebben valami varázslat, hogy valaki sebességváltót és felfüggesztést vesz" - fogalmazott.
"A szabály nem új, 15 éve létezik és sosem láttunk még olyat, hogy valaki alkatrészeket vesz és hirtelen a bajnoki címért harcol, vagy az első három-négy között. Ilyen sosem történt. Ez a helyzet. A lobbizás az F1 része, de most talán jobban, mint eddig valaha" - magyarázta.
"Ha a sportot nézzük, az elemek megosztásával talán elkerülhető az, hogy a mezőny két részre szakadjon, és hogy 20 versenyképesebb autónk legyen. Ebből a szempontból semmi sem változott. Arra számítanak, hogy a 2026-os szabályok változtatnak valamin? Nem, sőt a rajtrács még jobban szétszakadhat, az új szabályok ezt is előidézhetik. Szóval bármi, amit ez ellen teszünk, jó" - emelte ki.
Végül ismét hangsúlyozta, hogy a megoldás költséghatékony, és valószínű, hogy a szurkolókat ez nem fogja különösebben zavarni. "Valóban érdeklik a szurkolókat, hogy valakinek saját váltója van? Ezt a kérdést még tovább is boncolgathatjuk."