A Bosch a jövő érdekében munkahelyeket áldoz fel.


A Bosch legújabb bejelentése szerint Németországban újabb jelentős létszámcsökkentésre kerül sor. A Reutlingenben található gyárban várhatóan körülbelül 1100 munkahely fog megszűnni 2029 végéig. A vállalat stratégiájának részeként fokozatosan háttérbe helyezi a vezérlőegységek gyártását, és a jövőben a félvezetőkre kíván fókuszálni.

A Bosch 2029 végéig legfeljebb 1100 munkahely megszüntetését tervezi reutlingeni üzemében, főként a vezérlőegységek üzletágában. Ugyanakkor a vállalat jelentős lépéseket tesz a félvezetőgyártás megerősítése érdekében: több mint 250 millió eurót invesztálnak a tisztatéri gyártókapacitás fejlesztésébe, amit 2025 végéig kívánnak megvalósítani. A félvezető-gyártás középpontjában a szilícium-karbid (SiC) technológia áll, amely új lehetőségeket teremt a piacon.

A Bosch eBike Systems és a Bosch Sensortec reutlingeni részlegei nem érintettek a leépítési intézkedésekben.

Nehéz, de elkerülhetetlen lépés

A Bosch Mobility Electronics vezetősége úgy véli, hogy az európai vezérlőegység-piac rendkívül árérzékeny, és folyamatosan új versenytársak bukkannak fel. Ezen felül a kulcstechnológiák, mint például az elektromos hajtások elterjedése is a vártnál lassabb ütemben halad. Ennek következményeként a megrendelések száma csökkenni kezdett.

"A piac gyors változásaira reagálva muszáj átszervezni működésünket, és megőrizni a versenyképességünket" - mondta Dirk Kress, a Bosch területért felelős igazgatósági tagja.

A vállalat már értesítette a munkavállalókat és a dolgozói érdekképviseletet, így elindulnak a megbeszélések a leépítés részleteiről. A jelenlegi foglalkoztatási garancia 2027 végéig érvényes, ezért az elbocsátások kizárólag természetes fluktuáció, nyugdíjazás vagy végkielégítés útján történhetnek.

A Bosch Engineeringnél újabb lépéseket tesznek a leépítés irányába.

A Bosch leányvállalata, a Bosch Engineering, létszámcsökkentésre készül: világszerte körülbelül 460 munkahely megszüntetése várható 2027 végéig, többségük Németországban található. A döntés hátterében a szektorban tapasztalható túlkapacitás és a növekvő költségnyomás áll - számol be róla az Automobilwoche.

Related posts