A BKV motormosással próbálja megakadályozni a buszok újabb lángra kapását – a kigyulladt járműveken továbbra is utasokat szállítanak.


A külvárosi járatokon a problémás buszokat alkalmazták.

A nevüket titokban tartó BKV-s munkatársak a Blikknek elmondták, hogy a felső vezetés aggódik a hatósági ellenőrzések miatt, és nem szeretnék, ha a revizorok felfedeznék a rendetlenséget. Az aggodalmuk nem volt alaptalan, hiszen a fővárosi kormányhivatal azonnali műszaki ellenőrzést indított a közelmúltban kigyulladt BKV autóbuszok ügyében. Közleményükben hangsúlyozták, hogy mindez az utasok biztonsága érdekében történik.

"Rendkívül aggasztó és elfogadhatatlan, hogy Budapesten olyan autóbuszok közlekednek, amelyek veszélyeztethetik az utasok életét és biztonságát. Éppen ezért a kormányhivatal vizsgálata során fokozott figyelmet szentel a buszok műszaki állapotának, a telephelyek körülményeinek, valamint a műszaki ellenőrző berendezések működésének. Nem elhanyagolható a BKV szakembereinek szerepe sem, akik a műszaki ellenőrzéseket végzik."

A Blikk információi szerint a BKV-nál már a közelmúltban megkezdődött a nagyszabású mosási akció, amely a hétvégén sem fog leállni. Minden autóbuszgarázsban található mosóüzem vagy mosási helyiség, ahol most folyamatosan dolgoznak a járművek tisztításán.

A váratlan nyári nagytakarítás oka, hogy két nap alatt 3 autóbusz égett ki, ebből kettő tegnap. Utóbbiak nemcsak ugyanabba a típusba, hanem egyazon flottába is tartoznak. 2012-ben vásárolta ezeket használtan a BKV Frankfurtból és azóta csak a baj volt velük. Három példány korábban leégett, párat pedig időközben leselejteztek. A tegnapi kettős tűzesetet követően 7 darab maradt belőlük.

Információink alapján a BKV illetékesei tisztában voltak a kockázatokkal, ezért a frankfurti buszokat olyan külvárosi, jellemzően óbudai járatokon alkalmazták, ahol alacsony a forgalom, nincsenek emelkedők, és nem terhelik meg őket sok utas. Egészen mostanáig tartott ez a gyakorlat, amikor váratlanul a Farkasréti temető felé közlekedő 59-es villamos pótlására is bevetettek egyet, holott ez a vonal nehéz terepnek számít, hiszen hegynek felfelé vezet az út. A hőségben ez a frankfurti busz már nem bírta a megpróbáltatást, és a déli órákban az Alkotás úton füstölni kezdett. Később egy másik busz is lángra kapott, még reggel, a Németvölgyi úton.

A BKV tegnap kora délután közleményben tudatta, hogy a tűzesetekben érintett idős Mercedes-Benz Citaro autóbuszokat hónapokon belül új járművek váltják ki. Arról nem szóltak, hogy addig is kiengedik-e a forgalomba a potenciális guruló gyújtóbombákat.

Kiengedték. Pénteken, a déli órákban, a Szentlélek tér és az Óbuda buszgarázs közötti 118-as vonalon megjelent egy példány a hírhedt frankfurti flottából. A jármű kicsit füstölve, lassan haladt, de amíg a Blikk stábja figyelemmel kísérte, szerencsére nem gyulladt ki. Az utasoknak pedig fogalmuk sem volt arról, hogy milyen különleges busz is viszi őket.

Egyikük, Szebelédi Zoltánné munkába tartott, amikor szembesítettük vele, milyen buszra készül felszállni. Egy pillanatra megtorpant és morfondírozott, talán inkább megvárja a következőt, hátha az más típus lesz. De a menetrend szerint túl későn jött volna a következő, és már így is késésben volt a munkából.

- Ha eddig nem égett alattam a talaj, remélem, ezután sem fog. Inkább vállalom a kockázatot - osztotta meg kétségeit és végleges döntését a Blikk munkatársaival Marianna.

Szabó Virág szemei tágra nyíltak, ahogy felfedezte, hogy ez a busz is ugyanannak a sorozatnak a része, amelyből kettő tegnap lángra kapott. Nevetve fordult a lassan indulásra készülő sofőr felé, és kíváncsian kérdezte, hogy valóban eljutnak-e a céljukhoz.

A sofőr megnyugtatott minket, hogy minden rendben lesz, hiszen ez a busz a szívének csücske, és eddig soha nem okozott csalódást.

Cikkünk megjelenéséig valóban így áll a helyzet: eddig nem érkezett friss információ újabb busztűzről. Az LYH 118-as rendszámú Mercedes Citaro egyelőre sértetlenül megúszta a lángok harapását.

Related posts