Mentőhelikopter érkezett az M7-es autópálya szakaszára (képgaléria a részletekről)


A Kádár-korszak egyik hatalmas fejlesztése az úthálózat modernizálása volt. Fontos hozzátenni, hogy a géppark szegényes volt, és cseppet sem modern, így könnyű volt megteremteni a harmóniát. Az M7-es autópálya beton kockáin nem csak az autók dübörögtek, hanem néha a mentőhelikopter is leszállt az úttestre.

Az M7-es autópálya története több évtizedes építkezésről és folyamatos fejlesztésről szól. Az első alapkövet már 1964-ben letették, és az út végső formáját 2008-ban nyerte el, ekkorra elérve a 226,5 kilométeres hosszúságot, amely az elágazásnál zárul. A kezdeti szakaszokban komoly kihívásokkal kellett megküzdeni az út minősége miatt, ám ennek ellenére az M7-es még akkor is szélesebb és gyorsabb volt, mint bármely más hazai út. A Wartburgok és Trabantok idején a mentőhelikopterek már gyakran landoltak ezen a forgalmas pályán, jelezve, hogy az autópálya nemcsak a közlekedést, hanem az életmentést is szolgálta.

Két Erzsébet híd hosszú íve ragyogott az út fölött.

- Eltávolították az utolsó akadályt is és a fővárosból érkező gépkocsik most már egyetlen útkeresztezés nélkül érik el Zamárdinál a Balatont. Az eddig 113 kilométer hosszúságú útszakasz építéséhez tízmillió köbméter földet mozgattak meg. A 136 pályafeletti híd anyagából két Erzsébet híd is kitelt volna. Az új úttal egyidőben nyit meg ez az éjjel-nappal nyitva tartó elegáns, modern autós-fogadó is. Az új balatoni út kétmilliárd forintba került, megépítése azonban nemcsak a rajta száguldók, de az így tehermentesített helyi forgalom számára is hasznos. A különösen zsúfolt Siófok átmenő fogalma is csökken majd. A Balaton kissé harapósan fogadta az új utat, de lesz még barátságosabb is. Az M7-es út pedig épül tovább, éjjel-nappal. Néhány év múlva korszerű autópálya vezet Keszthelyig - vizionálta egy 1971-es Magyar Filmhíradó.

Kávézók és hagyományos vendéglők minden sarkon ott várnak.

Az utolsó akadály eltüntetése után végre megélénkült az élet az autópályán. Az eszpresszókban a hölgyek és urak baráti társaságban kortyolgatták a frissen főzött kávét, miközben a Non-Stop Autóscsárda illatos étkei, mint a szaftos cigánypecsenye és a gazdag csülkös babgulyás, csalogatták a betérőket. Az árak éppen kedvezőek voltak, így minden arra utazó jobban járt, ha a pénzét ételre és italra költötte, hiszen a benzinkúton, különösen az olajválság idején, előfordult, hogy kiszáradt a kút, és a tankolásra várók csak sóvárogva nézhették a gazdag étkezésre vágyókat.

Related posts