Az Ügyfélkapu megszűnése új kihívások elé állítja azokat, akik nem rendelkeznek okostelefonnal. A helyzet különösen nehéz lehet a digitális megoldásokra nem támaszkodó felhasználók számára, hiszen a modern ügyintézés egyre inkább az okoseszközökre épül. A

Az új rendszer kihívásokat okozhat az idősebb generáció számára, vagy bárkinek, aki még mindig nyomógombos telefont használ.
Ahogy azt már sokan tudják, 2025. január 16-tól véget ér az Ügyfélkapu működése. Ezt követően az Ügyfélkapu+ platformot vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást kell igénybe venni. Fontos azonban, hogy a használathoz regisztráció és hitelesítés szükséges, amelyhez okostelefonra vagy tabletre van szükség. Ez a helyzet nehézségeket okozhat, hiszen noha a digitális világban élünk, sokaknak, különösen az idősebb generáció tagjainak, nincs ilyen eszköze, vagy ha van is, nem biztos, hogy tudja azt megfelelően használni.
Még kisvállalkozók, mezőgazdaságban dolgozók közt is akad, aki hagyományosan adminisztrált eddig, esetleg csak nyomógombos telefont használ. Úgy tudni, többen közülük inkább a nyugdíjba vonulást választják ahelyett, hogy új készségeket sajátítsanak el és beruházzanak a technológiába.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete figyelmeztetett arra, hogy az Ügyfélkapu megszüntetése nemcsak elhamarkodott döntés, hanem a körülmények alapos mérlegelését igényli. Szerintük a jelenlegi helyzet számos érintett számára túlzottan összetett és nehezen kezelhető. A legújabb információk arról szólnak, hogy a hitelesítés második szakasza talán e-mailen keresztül is lebonyolítható lesz, ami új lehetőségeket nyithat meg a jövőben.