Lawson boldogan tekint a Verstappen-nel való együttműködésére | M4 Sport

Liam Lawsonhoz hasonlóan, aki rendkívül limitált versenytapasztalattal érkezett a bikásokhoz, még soha senki nem csatlakozott a csapathoz azóta, hogy ők folyamatosan az élmezőnyben szerepelnek. Az új-zélandi pilóta 2023-ban és 2024-ben összesen 11 nagydíjon képviselte a testvércsapat színeit, amely korábban Alpha Tauri néven futott, tavaly pedig RB néven ismerték.
Most, hogy az anyacsapat lehetőséget biztosított számára, pályafutása első teljes szezonja előtt csupán másfél napot tölthetett az autó volánjánál - ennyi idő jutott a 2025-ös felkészülési időszak alatt a pilótákra. Ő is úgy véli, hogy ez elég kevés, de igyekezett mindent kihozni a limitált gyakorlási lehetőségekből.
"Annyira vagyok felkészült, amennyire csak lehetek" - jegyezte meg. "Melbourne-ben sosem versenyeztem még, szóval nehéz hétvége lesz, gyorsan kell majd tanulnom és alkalmazkodnom. De ez volt a feladatom az eddigi F1-es versenyeimen is."
"Jelenleg az autó teljesítménye nagyon ígéretes számomra, és kezdem úgy érezni, hogy egyre inkább otthon vagyok benne. Persze, ha több időm lenne, még inkább ki tudnám aknázni a benne rejlő lehetőségeket. De végső soron számomra most a pályák felfedezése a legfontosabb, különösen a szezon kezdetén. Új csapattal és új autóval állok szemben, és az első versenyhelyszíneken még sosem indultam, így biztos vagyok benne, hogy az első hétvégék a tanulásról fognak szólni."
Ebben pedig komoly segítséget jelenthet a négyszeres világbajnok csapattárs, Max Verstappen, aki az F1-ben is hosszú éveket töltött már és a bikásokat is nagyon jól ismeri. "Szerencsére ott van Max a garázs másik oldalán, aki nagyon sokat dolgozott az autón. A szabályrendszer végén mindenki kihozza a legtöbbet. Nagyon szoros, tavaly is az volt év végén. Erre számítok. Talán csak Melbourne-ben az időmérőn fog kiderülni."
Megjegyezte, teljesen azért a csapat sem ismeretlen számára, hiszen tartalékosként sokat dolgozott már velük. "Szerencsére már több évet eltöltöttem a csapatnál a háttérben. Többet voltam tartalék, mint amennyit a VCARB-nál voltam. A háttérben ültem, figyeltem Max munkáját, a csapat munkáját. Szóval a csapat működését már ismertem, csak nem vezettem annyit az autót."