Alig 3 perc szükséges a töltéshez – Fedezd fel az AutoWallis legújabb kínai csodáját, a NIO-t!

Az AutoWallis lesz a felelős a NIO kínai elektromos autók magyarországi forgalmazásáért. Forrás: NIO
Az AutoWallis Csoport megállapodott a kínai NIO-val, hogy kizárólagos importőri jogokat szerez Magyarország mellett Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában. A hazai értékesítés már 2025 utolsó negyedévében elindulhat, míg a többi országban 2026-tól várhatók a modellek - olvasható hír az autó forgalmazó vállalat közleményében.
"Örömmel tölt el minket, hogy a világ egyik legérdekesebb autómárkája, a NIO partnerévé válhatunk régiónkban, első lépésként öt országban. A márka közép-kelet-európai debütálása során a régióban szerzett több évtizedes tapasztalatunkat és autópiaci szakértelmünket fogjuk kamatoztatni. A NIO innovációs ereje lenyűgöző, ezért izgalommal várjuk az együttműködést új partnerünkkel." - emelte ki a megállapodás fontosságát Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója.
A NIO márka egyik legizgalmasabb vonása a forradalmi akkumulátorcserélő technológiája, amely lehetővé teszi a teljes akkumulátorcsomag cseréjét mindössze 3 percen belül. Ez az innováció nemcsak a gyorsaságával tűnik ki, hanem azzal is, hogy az autók hagyományos töltőállomásokon is tölthetők. Ez a megoldás a vásárlók számára kézzelfogható előnyt nyújthat, hiszen a hosszú várakozási idő helyett szinte azonnal folytathatják útjukat.
A Biatorbágyon működő, 2014-ben alapított kínai vállalat globális szinten dinamikusan bővíti tevékenységét. Norvégiában már 2021-ben, majd Svédországban egy évvel később indították el szolgáltatásaikat, és ezt követően Dániában, Hollandiában, valamint Németországban is megjelentek. Legújabb stratégiájuk keretében az AutoWallis-szal kötött megállapodás újabb fontos lépést jelent az európai piacon való megerősödésük érdekében.
A Biatorbágyon működő akkucsere-állomásokat gyártó üzemet üzemeltető, 2014-ben alapított sanghaji székhelyű cég 2018-ban megjelent a New York-i tőzsdén. Emellett részvényeit a hongkongi és a szingapúri tőzsdék piacain is jegyzik.
Az autóipari vállalat nem csupán egy egyszerű gyártó, hanem egy valódi fejlesztőóriás is. Az önvezető technológiák kidolgozásában Kalifornia és Berlin játszik meghatározó szerepet, míg a járműdizájnért München és Nagy-Britannia vállalja a felelősséget. Jelenleg Európában már 60 akkumulátorcserélő állomás működik, de a vállalat ambiciózus tervei között szerepel ennek a hálózatnak a további bővítése is.
Nagy-Britanniában ipari tervezéssel, Kaliforniában és Berlinben a fejlett önvezető szoftverek fejlesztésével foglalkozik, Münchenben pedig az autók külső és belső megjelenését tervező design központtal van jelen az ázsiai autóvállalat.
Az AutoWallis nem először lép partnerségre kínai elektromos autógyártókkal. A vállalat már sikeresen együttműködik olyan márkákkal, mint a BYD, az MG, a Farizon és az XPENG. Most, hogy a NIO is csatlakozik a csapathoz, még szélesebb és változatosabb elektromobilitási portfólióval bővíthetik kínálatukat.
A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis célja, hogy 16 országos jelenlétét tovább bővítse, és meghatározó szereplője legyen a régiós autópiac jövőjének, különösen az elektromos szegmensben.