IBUSZ – ahol 2025-re új mércét állítottak fel a piacon, kihívások elé állítva a versenytársakat!

Huszonegy török szálloda állta derekasan az IBUSZ mintegy 130 viszonteladó-értékesítőjének "rohamát", akik sorra látogatták a különböző állomásokat, és mindenütt friss információkat kaptak "első kézből", az adott török szálláshely idei nyári szolgáltatásairól, újdonságairól.
A legnagyobb magyarországi kiutaztató workshop során a török szállodai partnerek mellett ománi és spanyol úti célok képviselői is bemutatkoztak. Emellett egy másik jelentős együttműködő partner, egy hajózási vállalat is jelen volt az eseményen.
A workshop után a Várkert Bazár nagytermében folytatódott a szakmai program, ahol nagyon ütős - az IBUSZ fő partnereit és úti céljait is bemutató - lézershow adta meg az alaphangot ahhoz, hogy a meghívottak ráhangolódjanak azokra a szakmai információkra, amelyek a látványos lézershow -t követték.
Komora Zoltán, a cég vezérigazgató-helyettese állt ki először - az előző programnak köszönhetően még némi lézerködbe burkolódzva - az emelvényre, aki megidézte a tavaly, azonos időszakban tartott, hasonló jellegű rendezvényüket, amely, mint mondta, eufórikus hangulatban zajlott, mert már akkor, januárban látszott, hogy rendkívül sikeres esztendőt tudhattak maguk mögött. Ez idén sincs másképp:
A 2024-es év során a cég forgalma jelentős növekedést mutatott, hiszen a korábbi csúcsadataikat 17 százalékkal sikerült túlszárnyalniuk. Ennek eredményeként körülbelül 30 milliárd forint bevétel folyt be az IBUSZ kasszájába. Ebből adódóan bátran kijelenthetjük, hogy a tavalyi teljesítményük alapján a hazai utazási piacon piacvezető pozíciót töltenek be.
Az IBUSZ vezetője a cég sikeres termékeinek bemutatása során különös figyelmet fordított az egész évben elérhető ománi programjukra, valamint a török és spanyol úti céljaikra. Emellett szólt városlátogató és incentive ajánlataikról, hazai kínálatukról, és nem utolsósorban a nemzetközi hajós útjaikról is, melyek terén szintén kiemelkedő piaci pozícióval rendelkeznek.
Komora Zoltán még egy mutatós számot említett:
Tavaly összesen 100 ezer utast szállítottak, ebből 38 százalékot partnereik értékesítettek. Ennek eredményeként 9 milliárd forint bevétel realizálódott a kasszájukban, amit a viszonteladóiknak köszönhetnek.
A sok örömhír után egy kevésbé kedvezőt is megosztott a hallgatósággal: eredményességi mutatóik a tavalyi zárás alkalmával mintegy 30 százalékban romlottak az előző, hasonló időszakhoz képest, és ennek okaiként a turisztikai szakértő a forint kedvezőtlen árfolyamváltozásával, új piaci szereplők megjelenésével, valamint a mások által generált ár alatti értékesítéssel magyarázta.
"Bármi áron tölteni kell a járatokat!" - ez az út csak rosszfelé vezethet, figyelmeztetett az IBUSZ vezérigazgatóhelyettese. Hiszen a negatív árspirál életre hívásával devalválódnak, azaz leértékelődnek a termékek, és lentről nehéz ismét a megfelelő árszintre visszatérni.
Mi, a magyar kollégákból álló csapat, egy 123 éve alapított hazai irodaként elkötelezetten segítjük honfitársainkat az utazásaik során. Szaktudásunkat minden egyes úti célon kamatoztatjuk, és mindig magyar nyelvű idegenvezetőket biztosítunk, hogy utasaink a lehető legteljesebb élményben részesüljenek. Emellett garantáljuk, hogy utasaink A-ból B-be mindig eljutnak – nálunk soha nem kell attól tartani, hogy törölt charterjárat miatt vagy bármilyen más okból meghiúsulna az utazás.
- zárta mondandóját Komora Zoltán.
Balogh Csaba, az utazási cég turisztikai főosztályának vezetője, az idei nyári árualapkínálatát mutatta be a szakmai közönség előtt. Beszédét azzal kezdte, hogy örömmel tájékoztatta a jelenlévőket: az Ománi szultánságba irányuló utazásaik rendkívül népszerűek voltak tavaly, hiszen az átlagos töltöttség elérte a 96%-ot. Ezt követően részletesen ismertette a jelenlegi előfoglalási akciójuk jellemzőit, amelyekkel a nyári utazásokat népszerűsítik. A közel 100 különböző IBUSZ-ajánlatból kiemelte az isztambuli és párizsi utakat, valamint az Egyesült Arab Emírségek felé irányuló programokat. Érdeklődést keltett egy új, izgalmas célpont is: egy kolumbiai körutazás, amely bizonyára felejthetetlen élményeket kínál.
Hasonlóan a vezérigazgató-helyetteshez, ő is kiemelt figyelmet fordított a hajós programok népszerűsítésére. Emellett említést nyert egy új ajánlat is, amely a Fly&Cruises nevet viseli. E program keretében a magyar idegenvezető segítségével az utasok a reptérről a hajókikötőbe utaznak, majd egy hét múlva, a program befejezését követően, ugyanilyen támogatással térnek vissza a reptérre, ahonnan hazaindulnak. Az egész folyamatot egy barcelonai charterjárat biztosítja, és ez az új, különleges ajánlat egész nyáron keresztül foglalható.
A nyári utazások során a 19 előre lefoglalt charterjárat és a 3 Wizz Air blokkhely biztosítja az utasok kényelmét. A tervezett úticélok között a görög helyszínek dominálnak, hiszen a járatok 47%-a ezek felé irányul. Ezt követik a török úti célok, amelyek a járatok 42%-át teszik ki, míg spanyol helyszínekre a járatok 11%-a repül majd.
Idén nyáron új, izgalmas desztinációval bővült az árualap: Bulgária gyönyörű, napfényes tengerpartja, köztük a híres Napospart és a varázslatos Neszebár várja az utazókat. A Wizz Air járatai kényelmesen elérhetővé teszik ezeket a lenyűgöző helyszíneket.