A szegedi BYD-gyár elképzelhetetlen méretű fejlődés előtt áll, hiszen harmincezer akkumulátor tárolására nyílik lehetőség itt. Ez a létesítmény nem csupán a technológiai innováció szimbóluma, hanem a jövő fenntartható energiájának is egyik alapköve.


A BYD szegedi gyára lenyűgöző méretekkel bír, hiszen 15 épületből fog állni, köztük egy impozáns akkumulátortárolóval, amely képes egyszerre 30 ezer akkumulátor befogadására. Bár a gyártási folyamatok nem itt zajlanak, az üzem működése mégis jelentős logisztikai kihívásokkal jár, hiszen naponta 175 kamionnyi áru mozgatásával kell számolni. Évente 300 ezer autó előállítása révén a gyár komoly versenytárssá válhat az európai autóiparban, ezzel pedig tovább erősítheti a kínai gyártók jelenlétét és befolyását a kontinens piacon.

A tervezett gyár összesen 15 különböző épületből fog állni, beleértve egy impozáns, 50 ezer négyzetméternyi alapterületű akkumulátortárolót is, amely képes egyszerre 30 ezer akkumulátor befogadására. Az engedélyezési folyamat során világossá vált, hogy itt nem fognak akkumulátorokat gyártani; a létesítmény kizárólag a tárolásra és a kezelésükre összpontosít. A hibás akkumulátorok kezelésére speciális eljárást alkalmaznak, amely magában foglalja az áztatást, hogy semlegesítsék azokat. Jelenleg azonban a veszélyes hulladék további feldolgozásának részletei még nem ismertek.

A gyár üzemeltetése komoly közlekedési forgalmat generál: havonta körülbelül 30 ezer jármű fogja elhagyni az üzem területét, ami naponta 175 kamion szállításának felel meg. Bár 2027-re egy vasúti teherpályaudvar létrehozását tervezik, amely a forgalom felét csökkenthetné, ennek megvalósulása még a jövő zenéje.

A BYD szegedi gyára évi 300 ezer jármű gyártására készül, ami komoly versenytársává válhat az európai autógyártóknak. Ez a gyártási kapacitás összehasonlítható olyan neves márkákkal, mint a Tesla, Nissan vagy Volvo, és hozzájárulhat ahhoz, hogy a kínai autógyártók tovább növeljék befolyásukat az európai piacon - számol be róla az Átlátszó.

Related posts