Hagyjuk már a fenébe, hogy a megvett autónkhoz is előfizetés jár, Volkswagen!


A Volkswagen szerint rendben van, hogy egy előfizetéses rendszerben növeli az elektromos autóinak teljesítményét.

A Volkswagen új, izgalmas előfizetéses modellt indított el az Egyesült Királyságban, amely az elektromos járműveikhez kapcsolódik. A vásárlók mostantól lehetőséget kapnak arra, hogy egy külön díj ellenében fokozzák az ID.3-as sorozat bizonyos modelljeinek teljesítményét. Ez azt jelenti, hogy egy előre meghatározott összegért cserébe a már megvásárolt autó motorjának teljesítményét szoftveres frissítéssel aktiválhatják, ezzel új dimenziókat nyitva meg a vezetési élmény terén.

A teljesítménynövelő opció havi 16,50 fontba, évente 165 fontba kerül, de egyszeri 649 fontos díjért örökre is aktiválható. Ha az utóbbit vásárolja meg a felhasználó, akkor az előfizetés az autóhoz fog kapcsolódni, így eladáskor az új tulajdonos is megkapja a plusz lóerőt. Mármint azt a lóerőt, amit egyébként az autó megvásárlásakor már kifizetett.

A Volkswagen szóvivője a BBC-nek adott interjújában kifejtette, hogy...

a konstrukció nem újdonság, hiszen korábban is gyakori volt, hogy azonos méretű motorokból különböző teljesítményű változatokat kínáltak.

Most mindössze annyi a különbség, hogy a vásárlók bármikor dönthetnek a "sportosabb vezetési élmény" mellett, anélkül, hogy már a vásárláskor magasabb alapárat kellene kifizetniük.

A PR szöveg első ránézésre logikusnak tűnik, ám valójában egy mélyebb problémát takar: a járműben már eleve ott lapuló hardver csak szoftveres korlátozások miatt nem teljesíti a potenciális funkcióit. Nem csak a Volkswagen az egyetlen „vadász” a piacon; a BMW például korábban már előfizetéses modellre váltott a fűthető ülések esetében, míg a Mercedes 2022-ben az Egyesült Államokban elindította a gyorsulást növelő online előfizetést elektromos autóihoz.

Az S&P Global legfrissebb, 2025-re vonatkozó kutatása rávilágít, hogy az autósok egyre inkább elzárkóznak a digitális extrákért való fizetéstől. Míg tavaly, 2024-ben még a válaszadók 86%-a nyitott volt az ilyen lehetőségekre, idén már csak 68%-uk mutat hajlandóságot a befektetésre. Ez a tendencia arra utal, hogy a digitális szolgáltatások iránti érdeklődés csökken, ami új kihívások elé állítja az autóipart.

Related posts