F1-es kibeszélő: Verstappen nyíltan elismerte, hogy tévedett a verseny során, míg Hamilton feszültséggel teli volt a pályán. Hülkenberg pedig lenyűgöző teljesítményt nyújtott Spanyolországban, ezzel meglepve a szurkolókat és szakértőket egyaránt.


Verstappen elismerte, hogy tévedett, de a verseny végén végrehajtott manővere így is súlyos következményekkel járhat számára.

A Spanyol Nagydíj drámai fordulattal zárult Max Verstappen számára. A világbajnoki címvédő a verseny végéhez közeledve a harmadik helyen autózott, amikor váratlanul felbőgtek a biztonsági autó motorjai, és ezzel minden megváltozott. Verstappen is kénytelen volt kerékcserét végrehajtani, de a csapat döntése értelmében csak a kemény keverékű gumik álltak rendelkezésre az utolsó körökre. Mivel a többi versenyző már a lágy gumikra váltott, a helyzet egyre kétségbeejtőbbé vált, és a címvédő számára egyre inkább úgy tűnt, hogy a hátrányból nem lesz egyszerű felzárkózni.

Az újraindítás után Verstappen autója megbicsaklott, lehetőséget adva Charles Leclerc-nek, hogy a célegyenesben utolérje őt. A versenyzők között egy meglepő összeérés történt, amelynek következtében Leclerc megelőzte a holland pilótát. Az első kanyarhoz közeledve George Russell is besorolt Verstappen mellé, ami végül egy újabb kontaktot eredményezett. Verstappen végül a bukótéren keresztül vágott vissza a pályára, megelőzve Russell-t.

Ezután a Red Bull csapata a büntetéstől való félelem miatt arra kérte a nehéz keveréken folyamatosan csúszkáló versenyzőjét, hogy engedje el maga előtt Russellt. Ekkor Verstappen egy meglepő lépésre szánta el magát: az ötös kanyarhoz érve tudatosan helyet adott Russellnek, majd a Mercedes autójának oldalába navigált.

Az eset azonnal hatalmas port kavart az F1 világában, hiszen nehezen lehetett volna a történteket puszta véletlen baleszként kezelni. Nico Rosberg, a 2016-os világbajnok, azonnal kijelentette, hogy Verstappennek ki kellene zárni a versenyről a vitatott manővere miatt. A holland végül "csak" három büntetőpontot és tíz másodperces időbüntetést kapott, de ez az ügy nem múlt el nyomtalanul számára. A büntetés következtében visszasorolták a tizedik helyre, így 49 pontra növelte a hátrányát a világbajnoki összetettben Oscar Piastri mögött. Ráadásul Verstappen már csak egyetlen büntetőpontra van attól, hogy eltiltsák egy futamtól.

Bár a holland versenyző a futam végén nem volt túlságosan beszédes a történtekről, a Red Bull lényegében elismerte, hogy a manőver mögött tudatos szándék húzódott meg. "Hosszú ideig vezettünk az élen, aztán jött ez a gumiválasztás... Sajnos nem volt más opció a kezünkben, és nem számítottunk arra, hogy a kemény gumi bemelegedése ennyire problémás lesz. Ez a frusztráció [Verstappen] vezetési stílusában is tükröződött." - nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull kulcsfigurája a Formula.hu-nak.

Hétfőn délután aztán végre maga Verstappen is megszólalt. Az Instagram oldalára kitett posztban utalást tett rá, hogy valóban szándékosan ütközött Russellel, de elismerte, hogy ennek nem kellett volna megtörténnie. "Izgalmas stratégiánk és jó versenyünk volt Barcelonában, egészen addig, amíg a biztonsági autót be nem küldték. A verseny végén a gumiválasztásunk, és az újraindítás utáni néhány manőver frusztrálttá tett, egy olyan manőverhez vezetve, ami nem volt helyes, és aminek nem szabadott volna megtörténnie. Mindig mindent kihozok magamból a pályán a csapatért, így az érzelmek néha nagyon erősek. Néha együtt nyertek, néha együtt veszítetetek. Találkozunk Montreálban." - írta a holland.

Lewis Hamilton ferraris karrierje továbbra is messze áll a sikertörténetként való elkönyveléstől. A hétszeres világbajnok brit pilóta nem tudja hozni a várt teljesítményt a vörösöknél, és a csapatrádión tett megnyilvánulásai, valamint nyilatkozatai alapján egyre inkább frusztráltá válik. A Spanyol Nagydíj hétvégéje kezdetben ígéretesen alakult Hamilton számára, de végül csalódást keltő véget ért.

A brit versenyző az időmérő edzés során saját csapattársát is lekörözve az ötödik helyen zárta a kvalifikációt, amely előtt a dobogóra való feljutást tűzte ki céljául. Ezzel szemben a vasárnapi futam során nem tudta megtalálni a megfelelő tempót, így nem volt lehetősége az előrelépésre. A verseny végén pedig még Nico Hülkenberg is megelőzte őt, aki a gyengébb Sauber volánja mögött parádés teljesítményt nyújtott.

A racingnews365.com értesülései szerint a verseny befejezése után Hamilton szokásához híven lemondóan nyilatkozott. A pilóta kifejtette, hogy nem tudja, mi okozta a problémát, de a Spanyol Nagydíj során az autó egyensúlyával kapcsolatos tapasztalatai a legrosszabbak voltak számára. Amikor arra kérték, hogy említsen pozitív pillanatokat a versennyel kapcsolatban, Hamilton határozottan kijelentette, hogy egyáltalán nem tud ilyenről beszámolni.

Nico Hülkenberg a Spanyol Nagydíj időmérőjén nem éppen a legjobban szerepelt, hiszen csak a 16. pozícióból indulhatott. Azonban a versenyt követően igazi meglepetést okozott a pályán. Kiváló versenyzési képességeinek és okos taktikájának köszönhetően 10 helyet tudott előrelépni, és Verstappen büntetésével a végén az ötödik helyen zárt. Ezzel nem csupán az egyéni pontversenyben lépett előre jelentősen, hanem a konstruktőrök versenyében is előrelendítette a Saubert, amely így két pozíciót javított.

Néha egészen ironikus és meglepő, hogyan alakulnak a dolgok. Tegnap még elégedetlenkedtem, de ma egy új gumiszettnek köszönhetően sokkal boldogabb vagyok, mivel nem vettem részt a Q2-ben. Ez volt a kulcs a sikerhez. Használhattuk a gumikat, és örömömre szolgál, hogy ez így alakult. Ma minden összeállt. Kiváló rajtot vettem, és rengeteg pozíciót szereztem. Ez alapozta meg a versenyem további részét. Az autóm fantasztikus volt, a ritmus és az egyensúly tökéletesen működött, minden a helyén volt. A fejlesztések valóban megtérültek. Nagyon élveztem ezt a napot, és csodás volt látni, hogy minden így összeállt. - nyilatkozta Hülkenberg a verseny után az m4sport.hu-nak.

Related posts