Ettől garantáltan javulni fog a helyzet!

2023. október 7-én a Közel-Kelet talaja forróságba borult, és az azóta zajló események új dimenziót adtak a régió történetének békétlenségeihez. A háború(k) tágabb összefüggésben a zsidóság megítélését is átalakították, és talán még azokban is felébredt egyfajta kritikai gondolkodás, akik korábban nem foglalkoztak e nép szerepével, vagy más nézőpontból ítélték meg őket. Az izraeli támadások eszkalációjával párhuzamosan a világ számos pontján megnövekedett az "antiszemita támadások" száma, vagy legalábbis a média ezt a narratívát igyekszik sugallni. Nyilvánvaló, hogy mindkét állításnak lehet valóságtartalma: a felháborodottak, akik az izraeli arroganciát elítélik, akár erőszakos eszközökhöz is nyúlhatnak, ugyanakkor a médiának is érdeke, hogy ezeket az eseményeket felnagyítsa, áldozati szerepbe helyezve azokat, akik esetleg nem is felelnek meg ennek a definíciónak.
Az ausztráliai helyzet egyre inkább abszurd irányt vesz, ahogy a "tolerancia" jelszavával fémjelzett társadalom egyre szigorúbb törvényeket hoz az úgynevezett "antiszemita atrocitások" ellen. Miközben a kormányzat és a média egyaránt a gyűlölet-bűncselekmények felszámolására összpontosít, a valóság az, hogy a törvények mögött sokszor a politikai érdekek és a hatalmi játszmák húzódnak meg. A legújabb jogszabálycsomag, amely a gyűlölet-bűncselekmények szigora révén egyesíti a terrorista cselekményeket és a gyűlöletszimbólumok használatát, valódi jogi furcsaságokat szül. Az előírások szerint, ha valaki nyilvánosan horogkeresztet mutat be, vagy karlendít, automatikusan börtönbüntetésre számíthat – minimum egy évre. A kormány ezeket a lépéseket az antiszemitizmus elleni harcként tálalja, miközben az érintettek jogait is felülírja. A törvényhozás indoklásában a miniszterelnök a fokozódó antiszemita megnyilvánulásokra hivatkozik, amelyekre válaszul a legszigorúbb törvények bevezetésére van szükség. Azonban az a kérdés, hogy miként definiálják a "gyűlöletet" és ki dönti el, mi számít annak, egyre inkább aggasztó. A politikai diskurzusban valóban megjelenik a szólás- és véleményszabadság határvonalának átlépése, amely aggasztóan emlékeztet a múlt sötét időszakaira. A helyzet ironikus, hiszen miközben a kormány a toleranciát hirdeti, a törvények révén valójában a gondolkodás és a véleménynyilvánítás szorításába került a társadalom. Az új szabályozások mögött rejlő szándékok és a politikai manipuláció lehetősége arra figyelmeztet, hogy a "tolerancia" fogalma sokkal bonyolultabb, mint ahogy azt elsőre gondolnánk.
Azt akarom, hogy az antiszemita embereket felelősségre vonják, vádat emeljenek ellenük, és börtönbe zárják őket.
Tiszta és őszinte beszéd Anthony Albanese miniszterelnöktől, amely mögött a remény fogalmazódik meg, hogy ha hatalom- és szemléletváltásra kerül sor, az ő személyével kapcsolatban is hasonló "tolerancia" fog érvényesülni. A törvénytervezet, amely már tavaly is a kormány asztalán hevert, ezen a téren is komoly vitákat generált. A tervezet olyan büntetendő cselekményeket sorolt fel, mint az erőszak vagy annak fenyegetése, faji, vallási, etnikai hovatartozás, szexuális irányultság, nemi identitás, vagy politikai nézet alapján. Különösen érdekes, hogy ez utóbbi miatt a törvény értelmében börtönbüntetéssel sújthatóvá válik egy bizonyos politikai álláspont kifejezése, de a tolerancia hirdetői gyakran nem a racionális gondolkodásról híresek. A törvény kritikái között megjelent, hogy a kötelező büntetések bevezetése nem csökkenti a bűnözést (vagy amit a kormány annak nevez), és hogy ezzel aláássák a bíróságok függetlenségét. Ezen kívül sokan attól tartanak, hogy a jogszabály visszaélésekhez és diszkriminációhoz vezethet. Tony Burke belügyminiszter, aki a törvényjavaslatot is benyújtotta, hatásvadász módon úgy fogalmazott, hogy „ez nem politikai kérdés, hanem arról szól, hogy a parlament elfogadhatónak tartja-e az erőszakot egy másik személy ellen csupán azért, mert ki ő, kit szeret, vagy kihez imádkozik”. Ausztrália tehát - egy kisebbségi csoport érdekében - újra korlátozta a szabadságot, miközben összemosott olyan jelenségeket, mint a terrorizmus és a zsidókkal kapcsolatos kritikus véleménynyilvánítás. Ábrahám Barnabás - Kuruc.info