Az ABBA-show hatalmas sikert aratott Londonban, és jelentős bevételt generált a városnak.


Két év leforgása alatt Londonba több mint kétmillió érdeklődőt vonzott az ABBA Voyage című különleges előadás, amely egyedülálló módon ötvözi a virtuális és az élő produkciókat. Eredetileg csupán 28 előadást terveztek a II. Erzsébet királynő nevét viselő Olimpiai Parkban felállított impozáns nagysátorban, ám a hatalmas érdeklődés ezt felülmúlta.

Az ABBA Voyage című lenyűgöző produkciót eredetileg turné formájában szerették volna bemutatni, de a színpadra lépő zenekar óriási népszerűsége láttán a producerek úgy döntöttek, hogy a kényelmesebb és tartósabb megoldást választják: jövőre is maradnak London szívében.

Az érdeklődők 31 százaléka ugyanis külföldről érkezett, kifejezetten a virtuális koncertek kedvéért. A brit gazdaság a 2022 májusától 2024 májusáig tartó időszakban 1,4 milliárd fontot profitált a svéd popegyüttes tagjainak "avatarjaiból".

A legújabb digitális technológia révén Agnetha, Frida, Björn és Benny 1979-es fénykorukban, amikor pályájuk csúcspontján álltak, újra "fellépnek a színpadon", és 22 felejthetetlen dalt "előadnak".

A koncertélmény felejthetetlen, hiszen egy élő zenekar varázsolja el a közönséget. Az előadást lenyűgöző fénytechnikai megoldások színesítik, így a műsor igazi látványorgiává válik, amely minden érzékszervet megmozgat.

A fenti statisztikákat a Sound Diplomacy, egy zenei, kulturális és kreatív gazdasági tanácsadással foglalkozó cég tette közzé. Emellett azt is megvizsgálták, hogy a külföldi turisták Londonban átlagosan napi 220 fontot költöttek el, a belépőjegyek árán felül, amely 70 és 180 font között mozog.

A legkedvezőbb hatás Newham, Hackney, Tower Hamlets és Waltham Forest kerületekben érezhető, a helyi éttermek és pubok 51,26 millió fonttalot, a boltok 27,28 millió fonttal, a környékbeli szálláshelyek pedig 66,38 millió fontot többet profitáltak az ABBA-shownak köszönhetően, mint azelőtt. London polgármestere, Sadiq Khan is megszólalt a témában:

Az ABBA Voyage lenyűgöző sikertörténete új fényt hozott London gazdaságába, több mint 1 milliárd fonttal gazdagítva azt. Ez a projekt ismételten bizonyította, hogy fővárosunk miért áll a zene és a kultúra élvonalában.

Pedig ez a projekt kezdetben nem aratott egyöntetű tetszést a popszakmában. Ráadásul az első jegyvásárlóknak 2022 tavaszán még csak homályos információik voltak, mert a szervezők rébuszokban beszéltek, élükön Simon Fuller brit szórakoztatóipari agytrössztel, a projekt kitalálójával. Fuller két producertársa a Beyoncé- és Radiohead-videókkal ismertté vált Svana Gisla, valamint a svéd Ludvig Andersson volt, aki nem más, mint Benny Andersson fia.

A felháborodás egy új szintjét érte el, amikor kiderült, hogy bár ez a műfaj már évek óta jelentős bevételeket termel, most először készült digitális változat élő előadókról.

Ludvig Andersson igyekezett megnyugtatni a kritikus hangokat, biztosítva őket arról, hogy nem kívánják ezt a megközelítést rendszeressé tenni. A jövőben nem tervez semmi ehhez hasonlót.

Nincs is rá oka, hiszen az ABBA-show a jelek szerint hosszú életű lesz Londonban. A produkció honlapján egészen jövő október 27-ig lehet jegyet venni, 77-től 181 fontig terjedő árakon. Gyakran napi két előadást is tartanak az ABBA-sátorban.

Related posts