Dinnyével a sör? Így frissítik fel magukat a magyarok a hőségben!
Többen választják a légkondicionálót az otthoni hőség enyhítésére, mint a hűtött dinnyét vagy a jéghideg sört, de a jól bevált praktikák alkalmazása is népszerű.
A legfrissebb, nem reprezentatív online felmérés alapján, amelyet a Pepita.hu készített 1614 vásárló bevonásával, egyértelmű tendencia mutatkozik: a nyári hónapokban többen terveznek elutazni, mint ahányan otthon maradnak. A válaszadóknak körülbelül 60%-a legalább 1-2 napos kiruccanást tervez, míg 40%-uk nem számol még egy hétvégi utazással sem. A belföldi vakációk dominálnak, a legtöbben 5-7 napot töltenek el gyógyfürdők, termálvizek vagy strandok közelében. Ugyanakkor sokan anyagi okokból kénytelenek lemondani a nyaralásról. Az idei nyáron is sokakban felmerül a kert vagy az otthon felújításának ötlete, azonban a költségkeret szűkebb, mint a tavalyi évben. A szükséges alapanyagokat, szerszámokat és eszközöket legtöbben online vásárolják meg. A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy az utazásra készülők és az otthon maradók aránya között meglepően kicsi a különbség, hiszen a válaszadók közel 60%-a tervez nyaralást, míg 40%-uk még egy rövid hétvégi kikapcsolódást sem.
Az idei nyári utazásokra készülő emberek körében végzett felmérés izgalmas eredményeket hozott. A válaszadók 58%-a belföldi úticélokat választ, míg 21-21% külföldi utazásokra vagy vegyes programokra készül. A legtöbben, 45%, kevesebb mint egy hétig tartózkodik távol az otthonától, ám van egy jelentős csoport is, akinek tervei legalább egy hetesek. Az utazók preferenciái is változatosak: a válaszadók fele, 26%-os arányban, gyógyfürdőket, termálvizes helyeket vagy strandokat keres, míg a tengerpartok és óceánparti helyszínek iránti érdeklődés 24%-ra tehető. A második felében a válaszadóknak 10-10% szeretne városnéző túrákra indulni, vagy a természet vizeiben felfrissülni. A wellness és a hegyi túrázás lehetőségei kevesebb mint 20%-ot képviselnek, míg az aktív sportágakat csupán 0,4% választja a forró nyári napokban. Az utazási szokások tehát sokszínűséget mutatnak, tükrözve a különböző igényeket és vágyakat.
A teljes nyaralásra szánt összeg 1 főre vetítve a felmérésben résztvevők 46%-ának 100 000 Ft alatt, 80%-nak 300 000 Ft alatt marad.
A legfrissebb felmérések alapján az otthon maradó emberek közel fele azért nem tervez nyaralást, mert anyagi okokból nem engedheti meg magának ezt a kikapcsolódást. Emellett számos egyéb ok is szerepet játszik: sokan egészségügyi problémákra hivatkoznak, míg mások a munkahelyi kötelezettségeik miatt nem tudnak elszakadni mindennapi életüktől. Ráadásul nem elhanyagolható az a tényező sem, hogy sokan a házi kedvenceik miatt nem találják megfelelő megoldást a távozásra.
Kérdőívet készítettünk vásárlóink számára, hogy megtudjuk, mit tartanak elengedhetetlennek a forró nyári napok kellemes eltöltéséhez otthon. A válaszok alapján a legfontosabb tényező a helyiségek hűtése, legyen szó klímáról, mobil klímáról vagy ventilátorokról. A második helyen a hűsítő ételek és italok szerepelnek, míg a harmadik helyet a frissítő oázisként szolgáló udvarok (kerti növények, medencék, kerti bútorok stb.) foglalják el. Az épületek sötétítése a negyedik helyre került a szavazatok alapján. Emellett népszerű volt a jókedv és a humor, a kellemes társaság, valamint a kerti partik és házibulik ötlete is, de a vásárlók többsége mégis inkább praktikus megoldásokban gondolkodik.
A forróság enyhítésére a jól ismert módszerek mellett, mint például a friss, hűtött dinnye és a jéghideg sör, a válaszadók többsége medencét, jakuzzit és légkondicionálót tervez beszerezni. "Idén korábban érkezett a hőség, így a nyaralás előtti és utáni időszakra való felkészülés is hamarabb megkezdődött a hűsölni vágyók körében. Júniusban a kerti medencék iránti kereslet több mint kétszeresére nőtt a tavalyi évhez képest. A légkondicionálók, mobil klímák és ventilátorok iránti érdeklődés pedig közel 63%-kal emelkedett" - nyilatkozta Papp Máté, a Pepita Group növekedésért felelős vezetője.
A vásárlási szokások elemzése során megfigyelhető, hogy a redőnyök, rolók és sötétítő függönyök iránti kereslet hasonló mértékben oszlik meg a hintaágyak, napozóágyak, függőszékek, valamint a pergolák, napernyők és napvitorlák iránti érdeklődéssel. Emellett a kerti zuhanyzók, párakapuk, különféle kerti bútorok, mobil klímák, fagylaltkészítők, kerti világítás és grillezők is jelentős részesedéssel bírnak a vásárlási listákon. A válaszadók körülbelül háromnegyede maximum 100 000 Ft-ot szán ezekre a termékekre, jelezve, hogy a költségvetés szempontjából tudatosan választanak.
A kérdőív kitöltők több mint 45%-a tervezi, vagy már el is készült a kert és az otthon felújításával a nyári melegre való tekintettel. A felmérésből az is kiderült, hogy a felújításhoz szükséges alapanyagokat, szerszámokat, eszközöket már többen szerzik be online áruházban, mint barkácsáruházban. Népszerűek még az építőanyag kereskedések és a helyi kisebb szaküzletek is, azonban ezt a két kategóriát együttesen is kevesebb mint 30%-ban jelölték meg.
A felmérésben résztvevők közel 40%-a azt nyilatkozta, hogy idén kisebb keret jut a hűsítő termékekre, mint tavaly. 31% tisztában van azzal, hogy az infláció miatt évről évre egyre drágábban tudja megvásárolni a nyári termékeket. 23% már mindent beszerzett az elmúlt években, ami kellemessé tudja tenni a hőséget, és nem tervez nagyobb beruházásokat. Akad olyan válaszadó is, aki idén költene el egy nagyobb összeget, hogy felkészüljön az egyre forróbb nyarakra, de ők alig több mint 6%-át teszik ki a mintának.
A felmérésben résztvevők szerint a tökéletes nyaralás idilli a vízparton pihenni legalább 1 hétig, a családjukkal vagy a partnerükkel. Közel ugyanannyian vágynak a külföldi nyaralásra, mint amennyien kiemelték a nyugalom és a relaxáció fontosságát.