Charles Leclerc váratlanul beleszólt a McLarenek időmérő teljesítményébe.


Bár a McLaren eddig dominálta a hétvégét, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc megcsípte a pole pozíciót. A második helyen Oscar Piastri, míg a harmadikon Lando Norris várja a rajtot. Érdekes módon a nemrégiben hátsérüléssel küzdő Fernando Alonso is kiemelkedően teljesített, és végül a negyedik helyen zárta az edzést. Vasárnap pedig tovább fokozódhat a világbajnoki címért vívott küzdelem a két McLaren pilótája között.

Meglepetésre Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője szerezte meg a pole pozíciót a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat az élről. A 27 éves pilótának ez az idei első és pályafutása 27. időmérős sikere.

Pedig kevesen tippeltek volna a szabadedzések eredményeit látva arra, hogy a két McLaren-versenyzőn, a vb-pontversenyt vezető Oscar Piastrin és a második helyen álló Lando Norrison kívül más elviheti a pole pozíciót. Az első két gyakorlást Norris, a harmadikat Piastri húzta be, miközben a címvédő Max Verstappen végig szenvedett.

A korábbi, csillogó napsütést sötét felhők váltották fel a 16 órás rajtra, és a gyorsan hűlő aszfalton az ausztrál versenyző indította a legjobban a körét. Mögötte a Mercedes-páros, George Russell és Kimi Antonelli sorakozott fel, készen a harcra. Norris a negyedik helyre szorult, míg Verstappen, úgy tűnik, ezúttal sem tudott beleszólni a pole pozícióért folytatott küzdelembe: még három perccel a vége előtt is csupán a 13. helyen állt. Csapattársa, Cunoda Juki pedig még rosszabbul teljesített, hiszen a kieső zónában, a 17. pozícióban ragadt.

A Q1 legnagyobb meglepetését Fernando Alonso (Aston Martin) hozta, aki egy ideig vezette a mezőnyt, mielőtt Piastri visszavette tőle az első helyet. Az utolsó próbálkozások során sok versenyző javított az idején; Isak Hadjar (Racing Bulls) egészen a harmadik pozícióig küzdötte fel magát, őt követte Norris, majd Charles Leclerc (Ferrari) zárta a sort. A legjobb tizenötből azonban kimaradt néhány neves név, köztük Cunoda, Pierre Gasly (Alpine), Esteban Ocon (Haas), Nico Hülkenberg (Sauber) és Alex Albon (Williams).

Az időmérő második körének rajtja némi késlekedéssel indult, mivel a pályabíróknak el kellett távolítaniuk a pályáról Hülkenberg kicsúszása miatt odakerült kavicsokat. Amint végre elstartolhattak az autók, az égből cseperegni kezdett az eső, de a komolyabb felhőszakadás szerencsére elkerülte a Hungaroringet. Norris és Piastri gyorsan visszavették vezető pozíciójukat, és megkezdték a harcot az élen.

A McLaren történelmi ünneplésre készül a Hungaroringen: Lando Norris és Oscar Piastri a csapat 200. futamgyőzelmére hajt. A csapat névadója, Bruce McLaren 1968-ban győzött először, a többi siker pedig olyan legendákhoz fűződik, mint Emerson Fittipaldi, James Hunt, Ayrton Senna, Alain Prost, Mika Häkkinen vagy Lewis Hamilton.

A vasárnapi futam különleges izgalmakat tartogat, nem csupán a történelmi háttér miatt, hanem a csapattársak közötti feszültség miatt is, amely a versenynaptár előrehaladtával egyre élesebbé válik. Oscar Piastri csupán 16 ponttal előzi meg Lando Norrist, és a pszichológiai előny, amit az adhat, hogy ki érkezik a nyári szünetre a pontverseny éllovasként, felbecsülhetetlen. Mindkét versenyző számára kulcsfontosságú ez a futam, hiszen a következő hetekben a formájuk, és a csapaton belüli rivalizálás is nagyban befolyásolhatja a jövőbeni teljesítményüket.

A magyar helyszín népszerűsége a versenyzők körében több okra vezethető vissza, de gyakran éri az a kritika a pályát, hogy nehéz rajta előzni. Ezen a téren sokan a monacói pályához hasonlítják, azonban ez a "városi legenda" mindvégig megdőlt, hiszen a versenyzők többször is cáfolták azt. Ráadásul bizonyították, hogy a Hungaroringen még a hátsó rajtkockákból is lehetséges a győzelem. Nigel Mansell például 1989-ben a 12. helyről rajtolva szerezte meg első helyezését, míg Jenson Button 2006-ban, élete első F1-es győzelmét ünnepelte itt, miután a 14. pozícióból indult. Ez a verseny különösen emlékezetes volt, hiszen az első esős magyar futamként sokak számára meglepetést okozott, és számos csapatot váratlan kihívások elé állított.

Ami az időjárást illeti, a következő vasárnap esőcseppek is megnehezíthetik a verseny lebonyolítását, bár ennek valószínűsége nem tűnik túl magasnak. A szombati 28 fokos kánikula viszont biztosan enyhülni fog a versenynapon.

Oscar Piastri tavaly a mogyoródi pályán ünnepelhette első győzelmét, ahol számos versenyző is megtapasztalhatta, milyen érzés a dobogó legmagasabb fokára állni. Az elmúlt évtizedek során olyan nevek fémjelezték ezt a helyszínt, mint Damon Hill 1993-ban, Fernando Alonso 2003-ban, Jenson Button 2006-ban, Heikki Kovalainen 2008-ban, és Esteban Ocon, aki 2024-ben élhette át a győzelem örömét. A McLarenek jelenlegi formája alapján esélyesek a sikerre, de a pálya sajátos karaktere mindig tartogathat meglepetéseket, így bármi megtörténhet a következő futamon.

A körrekordot Lewis Hamilton tartja, még 2020-ban ment végig a pályán 1:16.627 alatt. De a hétszeres világbajnoknak egyébként is nagyon fekszik a Hungaroring, ahol nyolcszor győzött, és kilencszer rajtolhatott az élről, ezzel ő a Magyar Nagydíjak rekordere.

A pilóták számára már nem csupán hagyomány, hanem elvárás is, hogy a dobogós helyezettek idén is a híres herendi trófeákkal gazdagodjanak. A 40. Magyar Nagydíj alkalmából a porcelánmanufaktúra különleges neoklasszicista trófeákat alkotott, melyeken lenyűgöző tulipán-, szegfű- és gránátalma-motívumok díszelegnek. A színek előállításához pedig egyedi, titkos festékreceptek keverékét használták, hogy igazán különleges élményt nyújtsanak a versenyzőknek.

A versenyzők az új főépület és az átépített tribün mellett fognak elrajtolni. A Hungaroring az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül, amit még Stefano Domenicali, a Forma-1-et irányító Formula One Group vezérigazgatója is példaértékűnek nevezett a formula.hu-nak adott interjúban. A Hungaroring felújítása két nagy ütemben valósul meg, az elsőben elkészült többek között az új főépület, a főlelátó és a paddock, a további munkálatok a hétvégi futam után folytatódnak, a komplexum jövőre érheti el végső formáját.

A vasárnapi verseny a Hungaroringen délután négy órakor veszi kezdetét.

Related posts