Feltűnt a színen a Denza Z9 GT, az ezer lóerős kínai elektromos luxusautó, amelynek célja, hogy forradalmasítsa az európai autópiacot. A BYD ambiciózus tervekkel érkezik, hogy ezzel a lenyűgöző modellel meghódítsa a kontinens autószerető közönségét. Az in


A BYD, a világ egyik legnagyobb elektromos járműgyártója, nemrégiben bemutatta Európában a Denza prémium márkát. A célja világos: versenybe szállni a német luxusautó-gyártókkal, miközben a technológiai újítások terén is vezető szerepet kíván betölteni a cégcsoporton belül. Jelenleg a gyártás Kínában zajlik, de nemsokára Magyarországon is megkezdődik a termelés.

A BYD hétfőn, a milánói Design Héten debütált a Denza márkával, amelyet prémium elektromos járműként kívánnak elhelyezni az európai piacon. A Denza régebben a Mercedes-szel közös vállalkozásban működött, ám a mai napon már teljes egészében a BYD irányítása alatt áll.

Az elsőként bemutatott jármű a Denza Z9 GT, amely egy impozáns, ezer lóerős elektromos sportkombiként érkezik a piacra, várhatóan az év végén Európában. A hibrid változata pedig 2026 elejére várható. A gyártó ambiciózus terveket szőtt ezzel a modellel, hiszen a célja, hogy a jelenlegi legmagasabb árú, 72 ezer eurós autóknál is drágábban értékesítse. A legfrissebb információkat a milánói Design Week keretein belül osztotta meg a Reuters, ahol Stella Li ügyvezető alelnök is jelen volt a bemutatón.

A BYD tavalyi teljesítménye figyelemre méltó, hiszen 2,8 százalékos részesedéssel büszkélkedhetett az európai elektromos járművek piacon.

A Denza nem csupán egy prémium márka, hanem egy innovatív technológiai laboratórium is, ahol a jövő autós megoldásai születnek.

"A Denza lesz a csoport technológiai úttörője - olyan fejlesztéseket vezet be, amelyek később a BYD tömegmodelljeiben is megjelennek." - jelentette ki Alfredo Altavilla, a BYD európai tanácsadója.

A Denza a klasszikus prémium ügyfeleket és a fiatalabb, tech-érzékeny vásárlókat is célozza - így egyaránt versenyez a BMW, a Mercedes és a Tesla ügyfélköréért.

A Denza-modellek egyelőre Kínában készülnek, de a BYD idén elindítja első európai üzemét Magyarországon, ahol várhatóan már jövőre elkezdődik a sorozatgyártás. Emellett 2026 márciusától Törökországban is elindul a termelés.

A két európai gyár összesen évi ötszázezer darabos gyártási kapacitással bír, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a BYD európai piacra való belépésében és terjeszkedésében.

Az év végéig várhatóan a Z9 GT mellett a Denza D9 prémium furgon is debütál a BYD kínálatában. A jövőbeli terveik között szerepel, hogy 2026-ig két új prémium SUV-t is bemutatnak. Jelenleg a BYD nem osztotta meg a részletes európai kereskedelmi stratégiáját, de a pozicionálásuk egyértelmű: ambiciózus célokkal kívánják meghódítani a prémium elektromos járművek piacát.

A BYD Denza bevezetésével nyílt kihívást intéz a Mercedes, BMW és Tesla felé. A csúcstechnológiás modellek, a versenyképes ár és az európai gyártás lehetősége új korszakot nyithat az elektromos prémiumautók piacán. A kérdés: mennyire nyitottak a vásárlók egy kínai luxusmárkára?

Related posts