Daisy, a nagyi chatbot, folyamatosan beszél, mintha nem lenne holnap! Szavakkal tereli a figyelmet, és a csalók idegeire megy, hiszen nem hagyja, hogy egy pillanatra is csend legyen!


A Virgin Media O2, az Egyesült Királyság távközlési vállalata egy különleges, úgynevezett nagymama chatbotot indított. Daisyt arra tervezték, hogy az ügyfelek helyett ő társalogjon a telefonos csalókkal - adta hírül az Euronews.

A távközlési cég egy innovatív megoldást fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a mesterséges intelligencia programja hitelesen utánozza az emberek viselkedését. Ezzel a technológiával a csalók könnyen tévútra vihetők, mivel úgy tűnhet, hogy egy valódi személyt találtak meg, aki ideális célpont számukra.

A Daisy egy innovatív megoldás, amely különféle mesterséges intelligencia-modellek együttműködésével működik. Ezek a modellek folyamatosan figyelik a csalók által indított hívásokat, és a kiválasztott célpontok nevében reagálnak rájuk, hatékonyan védve ezzel a felhasználókat a csalás kísérleteitől.

Miközben a csalókkal telefonál, Daisy színes és kacskaringós meséket sző a családjáról, élénk részletekkel fűszerezve beszél a kötés iránti szenvedélyéről. Ügyesen cselezve hamis információkkal tereli el a figyelmüket banki adatairól, így még a telefonvonal másik végén ülők is elbizonytalanodnak a valóság mibenlétét illetően.

Eddigi leghosszabb beszélgetésében 40 percig tudta a csalókat telefonvonalban tartani.

"Csalásmegelőzési csapatunk legújabb tagja, Daisy túljár a csalók eszén, és túlszárnyalja őket a saját kegyetlen játékukban, pusztán azzal, hogy a vonalban tartja őket" - mondta Murray Mackenzie, a Virgin Media O2 csalásért felelős igazgatója.

A BDO pénzügyi szolgáltató vállalat februári jelentése alapján a csalások összesített értéke az Egyesült Királyság területén 2023-ban 2,3 milliárd fontra (2,69 milliárd euróra) rúgott, ami figyelemre méltó, 104%-os növekedést jelent az előző évhez, 2022-höz viszonyítva.

A Portsmouth Egyetem egy másik tanulmánya szerint a fő célpontok az idősek: a 75 év feletti válaszadók kétharmada számolt be legalább egy csalási kísérletről az elmúlt hat hónapban. Az ünnepek közeledtével pedig a telefonos csalók mellett a kiberbűnözők is akcióba lendülnek.

Related posts