Az MNB azonnal lépett, és feljelentést tett egy csaló ellen.


Az Magyar Nemzeti Bank feljelentést tett a nevével visszaélő és egy ügyfélnek kárt okozó telefonos kibercsaló ellen. A jegybank soha semmilyen ürüggyel nem kéri el az ügyfelektől telefonos, elektronikus úton azok bizalmas bankszámla- vagy kártyaadatait, és nem töltet le velük számítógépes "vírusvédő" programot. Az MNB öt intézkedéssel lép fel a pénzügyi visszaélésekkel szemben a fogyasztók védelméért - emlékeztetett az MNB közleményében. A csalásokról és a kiberbiztonságról szó lesz november 4-ei Banking Technology rendezvényünkön, regisztráció és részletek itt!

Azonnal bejelentést tett a nyomozó hatóságnál egy telefonos kibercsaló ellen, aki visszaélt a nevével.

Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) tájékoztatása alapján egy csaló az intézmény nevében, annak ügyfélszolgálati telefonszámát ideiglenesen másolva, telefonon keresett meg egy banki ügyfelet. A bűnöző azt állította, hogy kibertámadás történt, ezért az ügyfélnek sürgősen át kell utalnia a megtakarításait egy úgynevezett "biztonsági számlára". Ráadásul a csaló olyan számítógépes kémprogramot is letöltethetett az áldozattal, amely lehetővé tette számára, hogy átvegye az irányítást az ügyfél számítógépe felett. Ennek következtében a csaló végül az ügyfél jelentős összegű megtakarítását a saját számlájára utalta.

Az MNB egyértelműen kijelentette, hogy soha, semmilyen körülmények között nem kérni el az ügyfelektől telefonon vagy elektronikus úton a bizalmas bankszámla- vagy kártyaadatokat. Nem ösztönzi őket pénzeszközeik utalására, és nem kér arra sem, hogy "vírusvédő" programokat telepítsenek, amelyek valójában kémprogramok lehetnek. Ha valaki ilyen telefonhívást kap, érdemes alaposan utánajárni a dolognak, pontosító kérdéseket feltenni, és ha gyanúsnak tűnik a helyzet, azonnal megszakítani a beszélgetést. Ilyen esetben célszerű az ügyfél saját bankjával vagy az MNB ügyfélszolgálatával felvenni a kapcsolatot. Különösen figyelmeztető jel lehet, ha a telefonáló sürgető vagy fenyegető hangnemben próbálja megnyerni az ügyfél bizalmát, különösen, ha az ügyfél kezdetben kételkedik. Ha valaki mégis megosztotta a bizalmas azonosítóit, azonnal értesítenie kell a bankját és a rendőrséget a helyzet kezelésére.

A csalások és visszaélések körüli kihívásokra fókuszálunk november 4-i Banking Technology rendezvényünkön. Örömmel jelentjük be, hogy a téma szakértői már biztosan jelen lesznek a szekcióban, ahol mélyrehatóan elemezzük a legújabb trendeket és megoldásokat.

A kiberbiztonsági fenyegetések megelőzésére és mérséklésére Varga Mihály, a Magyar Nemzeti Bank elnöke idén júniusban bejelentette az MNB öt új intézkedését, amelyeket az online bűnözők ellen hoztak létre, és amelyek az "öt csapás" elnevezést kapták. Az intézkedések közül kiemelkedik a Központi Visszaélésszűrő Rendszer, amely már működésbe lépett, és aktívan védi az ügyfelek érdekeit.

Related posts