Az oktatási miniszter üzenete az érettségiző fiatalokhoz: Az érettségi vizsga nem az emberi értékek mércéje, csupán az adott pillanatban mért felkészültséget tükrözi - AGERPRES.


Bukarest, június 6./Agerpres/ - Pénteken Daniel David oktatási miniszter egy Facebook-bejegyzés keretében köszöntötte a végzős diákokat, akik kedden veszik kezdetüket az érettségi vizsgákon.

A tárcavezető a diákokhoz intézett beszédében hangsúlyozta, hogy egy jelentős vizsga áll előttük, amelyre mindenképpen alaposan fel kell készülniük. Kiemelte, hogy az érettségi nem az emberi értékeik mércéje, csupán az aktuális tudásuk és felkészültségük szintjét tükrözi. Megjegyezte, hogy az eredmények nem mutatják meg a teljes valóságot, hiszen a tudásfelmérő nem öleli fel a középiskolai évek során megszerzett összes kompetenciát. „Ennek ellenére ez a vizsga kiemelt jelentőséggel bír, és komolyan kell venni” – tette hozzá, a végzősöknek sok sikert kívánva a közelgő megmérettetéshez.

A miniszter hangsúlyozta, hogy nagyra értékeli a vizsgasorozat lebonyolításában részt vevő pedagógusok elkötelezett munkáját. Emellett emlékeztetett a tanárok nyolcórás munkanapjára vonatkozó korábbi kijelentésére, amelyet véleménye szerint egyesek szándékosan félreértelmeztek, manipuláló céllal.

Természetesen, íme a szöveg egyedi átfogalmazása: „Igen, azt szeretném, ha a tanárok napi legalább 8 órát szentelnének az iskolának és a diákoknak, amennyiben ezért fizetést kapnak. Tudom, hogy a legtöbben ezt már így is teszik! Szeretném, ha ez egy általános elvárás lenne az iskolákban, hogy egy támogató és inspiráló tanulási környezetet alakítsunk ki az iskolai közösség számára. Ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy bizonyos helyeken nincsenek meg a megfelelő körülmények ehhez, vagy néha nem is feltétlenül szükséges (hiszen a tanulás más helyszíneken, például a könyvtárban is lehetséges). De legalább azokon az órákon, amelyekért fizetést kapunk, a figyelmünket az iskolára és a gyerekekre kell összpontosítanunk” – hangsúlyozta.

A miniszter üzenete a szülők számára az, hogy fontos, hogy aktívan érdeklődjenek az érettségi vizsga iránt. Támogassák gyermekeiket, és fogalmazzanak meg elvárásokat, de ügyeljenek arra, hogy ezt ne egy merev, katasztrofális vagy borongós keretben tegyék. Az elvárásoknak inkább inspirálónak kell lenniük, hiszen a pozitív hozzáállás segíthet a fiataloknak a sikeres felkészülésben.

Kétségtelen, hogy amikor az elvárások nem teljesülnek, az ember képtelen boldogságot vagy nyugalmat találni. Ugyanakkor az egészséges negatív érzelmek, mint például az aggodalom (de nem szorongás vagy pánik), a szomorúság (de nem depresszió), az elégedetlenség (de nem düh) és a sajnálat vagy bánkódás (de nem bűntudat), valójában segíthetnek abban, hogy a gyerekek érdekében sikeresen átálljunk a B-tervre - fogalmazott. AGERPRES/(RO - szerző: Roberto STAN; HU - szerkesztő: LIBEG Zsuzsanna)

Related posts