A magyar bor új dimenziója - A Magyar Bormarketing Ügynökség friss nemzetközi imázsfilmje révén újraértelmezi Magyarország helyét a bor világában, célja, hogy megjelenítse hazánk gazdag borászati örökségét és vonzerejét a globális piacon.


A Magyar Bormarketing Ügynökség bemutatta legújabb imázsfilmjét, melynek célja, hogy újraértelmezze Magyarország és a magyar borok helyét a nemzetközi porondon. A film friss, modern és egyúttal mélyen szakmai megközelítéssel mutatja be Magyarországot, ezzel a nemzetközi közönség számára újrafogalmazza, mit jelent ma a magyar bor: sokszínűséget, mélységet, kalandot és karaktert.

A film vizuálisan és érzelmileg is új nyelvet keres, hogy a magyar borokat közelebb hozza a világ közönségéhez. A koncepció kialakítása során több neves Master of Wine tanácsai, valamint nemzetközi kampánytapasztalatok és piackutatási eredmények is beépítésre kerültek. A filmben kiemelt szerepet kapnak a vulkanikus borok, az olaszrizling, a bikavér, a tokaji aszú és a szamorodni - ezek a típusok bizonyítottan a legnagyobb figyelmet keltik a nemzetközi piacokon.

"Számunkra kulcsfontosságú volt, hogy olyan üzenetet alakítsunk ki, amely egyszerre érthető és hiteles. Tudatában vagyunk annak, hogy Magyarország borkínálata rendkívül gazdag, de a nemzetközi szinten is világosan érthető kommunikációra kellett fókuszálnunk. Célunk nem az volt, hogy mindent bemutassunk, hanem hogy felkeltsük az érdeklődést – és ez az első lépés a sikeres bormarketing felé." - hangsúlyozta Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

A film egyedi vonzereje abban rejlik, hogy nem csupán a promóció szolgálatába áll, hanem oktatási szerepet is betölt. Célja, hogy a nemzetközi közönség számára megkönnyítse a magyar borászat neves fajtáinak - mint a furmint vagy a szamorodni - helyes kiejtését, emellett pedig bemutatja e borfajták kulturális és történelmi értékét is. Ezáltal a nézők nemcsak új ízeket ismernek meg, hanem a magyar borok mögött rejlő gazdag örökséget is felfedezhetik.

A Tokaji Aszú történelmi jelentősége kiemelt figyelmet kap, hiszen Tokaj a világ első eredetvédett borvidékeként évszázadokon át a borkultúra egyik sarokköve volt. A film azonban nemcsak a múlt dicsőségéről szól; hangsúlyozza, hogy a magyar borászat mára egy dinamikusan fejlődő, rendkívül változatos boros ökoszisztémává vált, amely országszerte új színeket és ízeket hoz a palettára.

"A film célja az is, hogy megmutassa: a magyar bor új nyelven is tud szólni. Nem nosztalgiázni akartunk, hanem friss, karakteres üzenetet adni - vizuálisan, hangban, tartalomban" - hangsúlyozta Menzkie, a film rendezője a premiert követő kerekasztal beszélgetésen.

A film kiemelt hangsúlyt fektet a borturizmusra, ráirányítva a figyelmet arra, hogy bár Budapest továbbra is Magyarország szíve, érdemes messzebbre is utazni. Hazánk 22 borvidéke nemcsak kivételes borokat kínál, de autentikus élményeket, lenyűgöző tájakat és gasztronómiai sokszínűséget is.

Related posts