A magyar bor új dimenziója - A Magyar Bormarketing Ügynökség friss nemzetközi imázsfilmje révén újraértelmezi Magyarország helyét a bor világában, célja, hogy megjelenítse hazánk gazdag borászati örökségét és vonzerejét a globális piacon.

A Magyar Bormarketing Ügynökség bemutatta legújabb imázsfilmjét, melynek célja, hogy újraértelmezze Magyarország és a magyar borok helyét a nemzetközi porondon. A film friss, modern és egyúttal mélyen szakmai megközelítéssel mutatja be Magyarországot, ezzel a nemzetközi közönség számára újrafogalmazza, mit jelent ma a magyar bor: sokszínűséget, mélységet, kalandot és karaktert.
A film vizuálisan és érzelmileg is új nyelvet keres, hogy a magyar borokat közelebb hozza a világ közönségéhez. A koncepció kialakítása során több neves Master of Wine tanácsai, valamint nemzetközi kampánytapasztalatok és piackutatási eredmények is beépítésre kerültek. A filmben kiemelt szerepet kapnak a vulkanikus borok, az olaszrizling, a bikavér, a tokaji aszú és a szamorodni - ezek a típusok bizonyítottan a legnagyobb figyelmet keltik a nemzetközi piacokon.
"Számunkra kulcsfontosságú volt, hogy olyan üzenetet alakítsunk ki, amely egyszerre érthető és hiteles. Tudatában vagyunk annak, hogy Magyarország borkínálata rendkívül gazdag, de a nemzetközi szinten is világosan érthető kommunikációra kellett fókuszálnunk. Célunk nem az volt, hogy mindent bemutassunk, hanem hogy felkeltsük az érdeklődést – és ez az első lépés a sikeres bormarketing felé." - hangsúlyozta Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
A film egyedi vonzereje abban rejlik, hogy nem csupán a promóció szolgálatába áll, hanem oktatási szerepet is betölt. Célja, hogy a nemzetközi közönség számára megkönnyítse a magyar borászat neves fajtáinak - mint a furmint vagy a szamorodni - helyes kiejtését, emellett pedig bemutatja e borfajták kulturális és történelmi értékét is. Ezáltal a nézők nemcsak új ízeket ismernek meg, hanem a magyar borok mögött rejlő gazdag örökséget is felfedezhetik.
A Tokaji Aszú történelmi jelentősége kiemelt figyelmet kap, hiszen Tokaj a világ első eredetvédett borvidékeként évszázadokon át a borkultúra egyik sarokköve volt. A film azonban nemcsak a múlt dicsőségéről szól; hangsúlyozza, hogy a magyar borászat mára egy dinamikusan fejlődő, rendkívül változatos boros ökoszisztémává vált, amely országszerte új színeket és ízeket hoz a palettára.
"A film célja az is, hogy megmutassa: a magyar bor új nyelven is tud szólni. Nem nosztalgiázni akartunk, hanem friss, karakteres üzenetet adni - vizuálisan, hangban, tartalomban" - hangsúlyozta Menzkie, a film rendezője a premiert követő kerekasztal beszélgetésen.
A film kiemelt hangsúlyt fektet a borturizmusra, ráirányítva a figyelmet arra, hogy bár Budapest továbbra is Magyarország szíve, érdemes messzebbre is utazni. Hazánk 22 borvidéke nemcsak kivételes borokat kínál, de autentikus élményeket, lenyűgöző tájakat és gasztronómiai sokszínűséget is.