A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac drámai mélyrepülésen van túl Az orosz autópiac helyzete aggasztó méreteket öltött, ahogyan a kereslet és a kínálat drámaian csökkent. A korábbi évek virágzása után most a gyártók és a vásárlók is súlyos kihívásokk


A helyzet megoldásához valószínűleg elengedhetetlen az állami közbelépés.

Március hónapban Oroszországban mindössze 83 ezer új autót értékesítettek, ami 45%-os csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Összehasonlításként, a 2015-ös gazdasági válság idején a forgalom 36%-kal zuhant, míg az orosz-ukrán háború kitörésekor a visszaesés már 59%-ra rúgott. Az első negyedév átlagos csökkenése 26%-ot mutat, ami az elmúlt évtized harmadik legrosszabb eredménye.

Alekszej Kalicsev, az oroszországi autógyártók tanácsának elnöke szerint az alacsony eladási számok komoly krízist vetítenek előre, amelynek megoldásához valószínűleg állami beavatkozásra lesz majd szükség. A csökkenés oka a szakember szerint még mindig az, hogy a helyi autóvásárlók nem akarnak orosz autókat venni, ezért arra várnak, hogy mikor térnek vissza a piacra a nyugati márkák.

2022 elején, az orosz-ukrán konfliktus kitörésekor az orosz autópiac számára fordulópontot jelentett, amikor a jelentős nyugati gyártók sorra elhagyták az országot. Ezek a vállalatok mindent elkövettek, hogy megszüntessék kapcsolataikat Oroszországgal; sokan egyik napról a másikra árulták el gyártóüzemeiket, átalakították ellátási láncaikat, és tömeges elbocsátásokra kényszerültek. Az iparág e drámai változásai mély nyomot hagytak a helyi piac struktúrájában és a munkavállalók életében.

Related posts