A Hyundai jövőre még biztosan részt vehet a WRC világában, de 2027-re a helyzet már nem ennyire egyértelmű.


Cyril Abiteboul szerint a Hyundai Motorsport jövőre még marad a WRC gyártói között, azonban a 2027-től kezdődő új korszakban már nem biztos.

A Hyundai Motorsport 2026-tól kezdve részt vesz a WEC bajnokságban, ami felveti a kérdést, hogy vajon a WRC-ben is folytatja-e a szereplését. Jelenleg azonban egyre kétségesebb, hogy 2027-ben továbbra is a rally mezőnyében láthatjuk őket.

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke és WRC-csapatának vezetője szerint jövőre még marad a dél-koreai gyártó Rali Világbajnokságon.

A következő év a jelenlegi szabályozási keretek időszaka marad, így reméljük, hogy sikerül megerősítenünk a jelenlétünket - nyilatkozta Abiteboul az Autosportnak. - Őszintén szólva, a 2027-től életbe lépő új szabályokról folytatott beszélgetés viszonylag csendes volt, és úgy vélem, az FIA világosan kifejtette az elképzeléseit, amit tiszteletben tartok. Nem lehet kifogásolni a szövetség megfelelő irányításának hiányát, amikor az jelen van, és világosan kinyilvánították, hogy nem kívánják gyári csapatok részvételét.

Sajnos én egy gyártót képviselek, ami megnehezíti számunkra a kapcsolatépítést a jövőbeli szabályozásokkal. Mint olyan gyártó, aki az autók, a technológia és az alternatív hajtásláncok népszerűsítésére összpontosít, nem látunk világosan a jövőbeni szabályozások körvonalai között.

Lehetséges, hogy az FIA egy adott pillanatban úgy határozott, nem annyira az autógyártók érdekeit kívánja figyelembe venni a WRC keretein belül, és ezt a döntést én tiszteletben tartom.

Nem szükséges feltétlenül konfrontálni egy tuningcéget egy autógyártóval. Meggyőződésem, hogy léteznek olyan megoldások, amelyek lehetővé teszik mindkét fél kiszolgálását. Ugyanakkor a jelenlegi Rally1-es szabályozások valószínűleg inkább az autógyártók érdekeit szolgálják, hiszen csupán ők képesek vállalni az autók költségeit, és ráadásul ők rendelkeznek a szükséges technológiai háttérrel is.

Úgy érzem, a következő időszak jelentős hangsúlyt helyez a tuning cégekre, és szerintem az arany középút sokkal kedvezőbb lett volna. Jelen pillanatban nem világos, hogyan alakíthatnánk ki egy fenntartható üzleti modellt az új szabályozások keretein belül, de mindenképpen folytatni fogjuk a nyomásgyakorlást az FIA-ra, és belső egyeztetéseket tartunk. Szeretnék találni egy megoldást, hiszen már 13 éve építjük a WRC örökségét, és vágyunk arra, hogy ez továbbra is fennmaradjon, de olyan irányban, ami számunkra valóban releváns.

Related posts